piątek, 14 grudnia 2012

Anatomiczny horror 4 - kolokwium z brzucha

I kolejne, czwarte już kolokwium z anatomii za mną :)
Zdałam. Nie z jakimś super wynikiem, ale zdałam. Na szpilkach, ku zaskoczeniu wszystkich obecnych, nie było nerwów. Były za to:
  • część odźwiernikowa żołądka
  • któraś taśma na okrężnicy poprzecznej
  • płat ogoniasty
  • żyła wątrobowa (nie jestem pewna która dokładnie)
  • mięsień prosty brzucha
  • więzadło pachwinowe

Ostatnich dwoch nie napisałam w ogóle, więc po oddaniu odpowiedzi byłam pewna, że nie zdałam.
Pytania testowe też były mniej więcej takie jak oczekiwałam. Nie powtórzyły się jednak żadne z zeszłorocznych. Były pytania o ograniczenia torby sieciowej, krążenie oboczne, unaczynienie, unerwienie, sploty trzewne. Generalnie dużo o nerwach.
Teraz zaczynemy miednicę, ale raczej nie znajdę czasu, by cokolwiek o niej poczytać. W poniedziałek mam poprawę kolokwium z ręki, niestety ze szpileczkami, a w czwartek egzamin z parazytologii. A w piątek do domku :)

Porcja muzyki na dziś to coś świątecznego w wykonaniu Metalliki :)

7 komentarzy:

  1. Gratulacje! Macie tylko 10 szpilek :O? Nie jestem jeszcze w stanie ocenić trudności bo o trzewiach wiem tylko tyle, że istnieją :D
    Za to ja nie zdałam ani głowy i szyi ani genetyki. Czekają mnie pracowite święta ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. To ile w macie szpilek?
      Strasznie współczuję ci nauki w święta. Choć nie wiadomo, czy mnie też to nie czeka...

      Usuń
    2. 20 i również 70% żeby zaliczyć, za poprawną odpowiedź po polsku dostaje się 1 punkt, a za poprawną odpowiedź po angielsku/łacinie dwa punkty. No i zależy kto szpilki układa, bo mogą się trafić fajne struktury, ale jak mam zaznaczone ciało tłuszczowe podrzepkowe, albo jakieś upierniczone musculusy wyskubanusy itd.
      Wierzę, że nie będziesz musiała :) A u mnie to czysta formalność, skoro zdałam na 19/30 a od 20 jest zaliczenie to może jednak coś tam umiem a zabrakło szczęścia. Teraz tylko powtórki, ostatnie szlify i drugi termin jest mój :D

      Usuń
    3. U nas punkt jest tylko za poprawną odpowiedź w języku angielskim. Polski i łacina odpadają. Ewentualna literówka to 0,5 punktu. Stopień trudności zależy od tego, kto układa, ale generalnie nie ma jakiś mega dziwadeł. Zmorą jest test. Właściwie wszyscy biorą to sobie na 2 razy: w I terminie szpilki, w II test.
      Na pewno sobie poradzisz, skoro tak mało ci zabrakło :)

      Usuń
  2. Gratuluje ;) ja dostałam 4 z kręgosłupa i klatki piersiowej ;) A dzisiaj miałam kończyny dolne i górne... To życzę powodzenia i dużo wytrwałości w nadchodzącym tygodniu ;) A piosenka... hmm... jest ok, ale ja jakoś nie przepadam za bezsłownymi utworami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) i gratuluję czwóreczki. Daj znać jak poszły kończyny ;)
      A co do piosenki, to przeróbka "For whom the bell tolls" która jak najbardziej ma tekst, ale nie pasuje on do świątecznej stylizacji.

      Usuń
    2. no ja wiem ;) Mój chłopak uznał, że sobie to ściągnie i będzie w święta robił świąteczny nastrój, a ja właśnie przesłuchuje innych świątecznych wersji ;) I chyba się przekonam do "nie słownych" piosenek ;) Normalnie wzbogacasz mój zasób piosenek ;)

      Usuń